Vývoj hry pro iOS : schváleno v App Store!

Budu vám vyprávět dobrodružný příběh o tom, kterak mne pokoušela firma Apple, ale já se nedala a bojovala, až jsem se k vítězství (schválení naší hry ) dobrala. Pohodlně se posaďte, dejte si šálek kávy či čaje a čtete:

Překážka číslo 1  (nečekaná) aneb kratký příběh o platební kartě

Asi každý moderní člověk dnes používá internetového bankovnictví. Ne tak já vážený čtenáři. Já jsem člověk zapomětlivý, někdy až roztržitý a nedůležité věci (jako je například uschování papírku s přihlášením do e-banky) házím za hlavu nebo do koše. Chtěl tomu bůh, že k tomu aby člověk vydal hru na App Storu potřebuje platební kartu a s ní spojenou službu internetového bankovnictví.

Tak, se svěšenou hlavou a notnou dávkou lží v hlavě vešla jsem do pobočky “mé” banky a jala se lkát nad svým osudem. Slečna za přepážkou byla přátelská a vyťukala na svém pc cosi, co pomohlo mi následně doma dostat se po měsících bordelu do internetového bankovnictví. Tak, sláva. Bylo vyhráno. Mohla jsem skoro přejít k dalšímu příběhu, který se jmenuje: “Překážka číslo 2 – iOS Developerský účet u společnosti Apple”, ale nestalo se tak. Po chvíli studování tohoto účtu došlo mi, že k tomu abych z naší milé české republiky poslala fax (ano ano stále se posílá) potřebuji přístroj (fax) anebo si koupit faxovou službu on-line. Místo hledání faxu v prostorách firmy kde pracuji rozhodla jsem se pro zaplacení on-line. A tu se ukázalo, že moje karta nefunguje tak, jak by měla. Co s tím, napadlo mne. Ano, je to tak – vydám se znovu k přepážce mé drahocené banky.

První pokus o návštěvu nevyšel, přestože drahá banka měla napsáno, že má otevřeno do 15:00 v pátek nebylo tomu tak. Trošičku jsem se rozčílila, ale nezkazí mi to přeci náladu. Vydám se tam v pondělí ráno. V pondělí ráno dostavila jsem se do banky přesně v otevírací hodinu a byla jsem velmi překvapená, že i přesto musím stát frontu s lístečkem. Ano, ano, někteří naši starší spoluobčané si přivstali. Ale přeci mi to nezkazí tak krásný den, uklidňovala jsem se. Když na mne po slabé hodince přišla řada, jdu k slečně za přepážkou (beru si z misky bonbon)

“Copak potřebujete?” zkoušela na mne slečna mile.

“Ále, na kartě mi nefungují platby po internetu” snažím se působit nenuceně, že mi o nic vcelku nejde.

“Jak je to možné?” mrká na mne slečna.

“To skutečně netuším” odpovídám po pravdě a čekám, že ona to *nějak* opraví, odpovědí mne však zcela odzbrojila:

“To je zajímavé, já si včera kupovala po internetu čočky a mne to teda šlo!”

Zatvářila jsem se soucitně a cítila závist (má sice slabý oči, ale karta jí jde!) a vyčkala až se vypovídá a navrhne řešení. Navrhla vyrobit novou kartu.

Velmi kreativní řešení, ale tím se  příběh zastavil na týden – tolik trvalo, než se vyrobila ona karta. Tady tento příběh končí a můžeme se přesunout dál:

Překážka číslo 2 – iOS Developerský účet u společnosti Apple

Při vyplňování položek do developerského účtu (coby budoucí seller musím tento účet mít) nezastavilo mne skoro nic, jen snad bych tu ráda chtěla připomenout že je potřeba scanovat jen dvoubarevně. Po odfaxování čísla mého účtu a dalších potřebností do Applu se jak jinak než čeká. Za slabé 3 dny (heh) mi účet zaktivovali. Poslali několik automaticky vygenerovaných e-mailů a zdálo se, že k nahrání hry do účtu už nebrání nic. Ale, ano – nebylo tomu tak:-)

Stalo se totiž to, že účet nefungoval jak měl. Položka na nahrávání aplikací byla mi zapovězena. A tak e-mailovali jsme na Apple support. A – už to někdo asi tuší – čekali jsme. Po několika dnech (pěti?) rozhodla se Jessica ze support teamu odepsat mi, radostně mi sdělovala, že nyní je můj účet za 99 dolarů už skutečně funkční a mohu začít a že kdybych cokoliv potřebovala mám napsat. Ano potřebuji, pomyslela jsem si, ale to se do e-mailu takové společnosti poslat nedá:-) Zde tedy končí má pouť za účtem.
O tom, jak to bylo s nahráváním, čekací dobou, našich nervech, apod (neplést s iPod:) si přečtete brzy:-)

 

P.S: I když budu popisovat další peripetie – vyšlo to. Důkaz místo slibů je zde:

http://itunes.apple.com/us/app/five-magical-amulets/id449190678

Tags: , ,


2 Responses to “Vývoj hry pro iOS : schváleno v App Store!”

  1. david says:

    haha

  2. david says:

    to je teda krutý

Zanechat komentář