Vývoj hry pro iOS : schváleno v App Store! – díl druhý

Proces: schvalování

Jak jsem dávala vědět minule, naše pouť skončila před uloadem hry do iTunes. Dne 8. června se hra nahrála slavnostně do iTunes. Prava nebyla jsem to já, nýbrž Mnemonic, který zajišťuje celý chod ios verze hry po technické stránce, takže pokud někomu něco nejde, hra se mu neukládá, nejsou označeny aktivní předměty, východy z lokací, není to moji milí čtenáři chyba moje, nýbrž jeho:-))
Takže, poté co byla naše freewarová hra slavnostně po šesti letech vydána jako hra placená (ano, uznávám je to poněkud zvláštní postup, vysvětlení poskytnu brzy v dalším článku) jsme co? Ano – čekali. U Applu a iTunes je totiž bežné, že člověk neustále na něco čeká. Jak vtipně napsal nějaký developer na fóru “Opravím bug za 10 minut, uploadnu to a Apple má na to 12 dní než to schválí” Měl pravdu, čekání stalo se nesnesitelně dlouhé. Mezi neustálým checkováním e-mailu a účtu v tunes jsme četli články na téma “Jak dlouho do háje těm dementům trvá schválení”, studovali grafy opět checkovali e-maily. Průměrná doba schválení je podle jistého grafu 7 dní. My čekali dní 10.
Když přišel po těch deseti dnech schvalovací e-mail byl to záchvěv euforie, která pravda nevydržela úplně nejdýl:))
Zde jsou ofiko statistiky:
July 08, 2011 11:02 Upload Received
July 08, 2011 11:03 Waiting For Review
July 15, 2011 06:03 In Review
July 18, 2011 12:34 Processing for App Store
July 18, 2011 13:04 Ready for Sale

První prodeje
Po vydání hry začalo samozřejmě všeobecné veselí, jak jsem již zmiňovala. Nu, popravdě radovala jsem se jediná a výkřiky “jupííí ojéé” rušila jinak vcelku tichý a klidný wme kanál irc:-) Poté, co jsem se uklidnila donutila jsem přítele hru si okamžitě koupit. Nu, byl moc rád:)) Pak jsem ho ještě donutila napsat první hodnocení. Připadala jsem si jako mág mezi PR stratégy, ale už další den jsem poznala, že to nebude stačit. Bude potřeba nějaký ten marketing. Slovo marketing se mi vždycky zdálo sprosté až vulgární, nicméně rozhodla jsem se, že si nastuduju pár článků…

Příběh o tom, že začít s marketingem je jako začít si s ďáblem

A skončilo to (vlastně neskončilo) věčným studiem článků. Rady, které jsou na internetu poskytovány jsou v kostce velmi jednoduchý, dovolím si okomentovat

Použij twitter – jak někdo vtipně napsal “To je dobrá rada, twitter, ale já nejsem Ashton Kutcher a tak nabrat followery není jednoducá věc” Jako není, já sama jsem na tw. chvíli se snažím dostat k počtu 50 a díky tomu nabírám masivně všechny možný lidi. Tahle cesta tedy není jednoduchá, ba naopak:) Takže – jestli vám to nepříjde blbý, followujte mě @jnsfbi nebo tak nějak, odměnou vám budiž moje tvitří zápisky. (což je odměna vysoká a věcná:D

Použij Facebook a další sociální sítě – to je taky rada nad zlato. Jak jsem četla zas jinde, reklama na Facebooku je sice levná (pokud člověk postuje do tématických skupin jako blázen) nicméně výsledek nejistý. V další sociální síti kde jsem je Google+, kde jak zdá se je především ticho, čili tam si můžu řvát s reklamou jak chci, ale trochu mi to připadá, že řvu na zelený louce uprostřed lesa:-)

Použij promo cody a napiš recenzentům –  Promo kódy slouží k tomu, aby někdo tam kdesi ve vlnách internetu dostal hru zadarmo. Posilá se tudíž především novinářům, na jednu hru jich ale může vygenerovat pouze 50 ks. Nějaký ten list kam posílat jsem si vytvořila (jednoduchá excel tabulka, kde je napsáno url, zdali jsem je kontaktovala a pokud ano, jestli jsem jim dala promo code – to jsem mazaná). Jak někdo jiný zas jinde napsal
Po vydání hry si nikdy nepřečtete svou recenzi, přestože pošlet promo cody, tiskové zprávy apod.” V obrovské konkurenci her musím s tímto souhlasit. Odeslala jsem nějaké ty stránky a popravdě
recenze od novinářů zatím veškerá žádná:)) Ale ještě jim dávám čas. Místo recenzí dočkali jsme se tak jen odpovědi “Hele my ti to asi zrecenzujeme, kolik máš peněž na marketing?” Anebo (vtipnější) “Hru umístím pouze do novinek a btw cena hry je dost vysoká.”

Takže místo recenze dočkala jsem se ještě rad, kterých jsem si nežádala, neboť já vím co a jak dělám (občas, pravda) a hlavně znám důvod, proč jsem Amulety vydala a proč je cena taková jaká je. Ale darmo mluvit..:)

Tým v rozkladu

Peníze žerou lidi. Po dvou dnech vydání urazil se náš hudebník Jerrot a trvalo zhruba celý den, než
se nám ho podařilo odurazit. Zjistilo se totiž, že ačkoliv hra ještě zdaleka miliony nevydělala, urazil se proto. že mu nikdo oficielně nesdělil, že z toho něco i on dostane. Tedy (pokud se naučí česky:) já mu to tady slibuju!.)

Jako další problém se ukázal Mnemonic. Jeho velké plány (vlastně nevím jaké, to já chci dům se služkou) nebyly doposavad naplněny a tak začal dělat problémy u marketingu. Odeslal 2 e-maily a prohlásil, že marketing je něco jako prostituce..čili jsem zbývající e-maily už posílala já, takže jsem teda prostitutka, co už:)) Když jsem se ho snažila přesvědčit, že o nic nejde a že je potřeba lidem hru nutit, řekl na to “Když já jsem jak Linda!” čímž rozbil veškeré moje argumenty, na to totiž nejde už nic dál dodat..pokračování příště:)

Tags: , ,


Zanechat komentář