Vývoj hry pro iOS : Proč vlastně, plus Lite verze efekt

V návaznosti na druhý díl mého povídání o Pěti kouzelných amuletech pro iphony-ipady pokračuji nyní dílem dalším, který jak laikům tak zasvěceným ukáže, co způsobí vydání Lite verze hry.

K vydání Lite verze Amuletů se rozhodl Mnemonic. Abych řádně osvětlila situaci a vysvětlila už konečně PROČ vlastně jsme se rozhodli vydat 6 let starou freewarovku pro iOS a začít jí prodávat. Důvodů je víc, pokusím se je shrnout:

Důvod hlavní: Let’s play together od Marlene na youtube – 27ti (!) dílný seriál doplněný komentáři o Amuletech v němčině. V té době si myslím, že Mnemonic usoudil, že hra je furt v kurzu (dobře, bylo to i tím, že jsme konečně s Mendosou dotáhli polskou verzi a taky tím, že se ozvala italská překladatelka) Zkrátka se 6 let po vydání zdá, že hra prožívá jakousi renesanci a lidi jsou nadšení. Zprvu jsem Mnemonicovo věty “Udělám hru pro ivěci” nebrala vážně, ale jak přišla Marlene s jejíma videama bylo zle :) A tím to začal vývoj nejprve enginu, poté přerod hry pro pc do iOS verze.

Důvody zkušení – Samozřejmě jsme mohli i pro iOS předělat  hru zadarmo. Ale – i my myslíme dopředu – u Helgy  nesnázích tak nějak počítáme s tím, že se jí pokusím prodávat a kde jinde si to vyzkoušet než na hotové hře? Tímto tedy je vše jasné i pro ty, co nevěřícně kroutili hlavou nad tímto krokem a snad je to jasné i rejpavému novináři:-) Chceme prostě nejdřív zkusit všechny fígle (marketing, nemarketing, vysoká cena versus nízká cena, Lite verze atd) abychom za a.) věděli co nás v budoucnu čeká s Helgou anebo za b.) se na to pro příště rovnou vykašlali. Zkrátka  – zkušenosti jsou k nezaplacení a každý si k nim nejraději dojde sám – i my:)

Důvod finanční – Pravda, tenhle cíl je zatím nad naše možnosti. Sice – jak jsem už psala – máme Amulety na App Storu skoro jako hračku – nicméně stanovili jsme si i finanční cíl. Tím snad není přímo naše obohacení (leč nějaký ten stotisíc by se šiknul) je za tím prostý fakt – Amulety teoreticky mohou vydělat na dabing pro Helgu v nesnázích (tady se samozřejmě bavíme o anglickém dabingu:-). Je to pravda trochu bludný kruh – nicméně i tak mám v záloze řešení náhradní, pokud se nepovede:-)

 

A z výše zmíněných důvodů jsme vydali i Lite verzi Amuletů. Lite verze poskytuje hráči první kapitolu hrát zdarma. Je to pravda krok správným směrem – tedy podle me – hráč si zkusí o čem hra je a poté buď zaplatí zbytek hry, nebo nechá být:-)Má tedy smysl vydat Lite verzi hry? Pokud hra nestojí 0,99 dolarů pak ano – nám se tento postup vcelku osvědčil a minimálně je ta stejná hra na dvou místech. U Lite verze hry jsem narozdíl od plné nedělala žádný marketing a vzhledem ke zkušenostem z toho je to asi vcelku jedno (což je smutný).

Reakce na hru máme veskrze pozitivní, plná verze hry už nasbírala dost komentářů  a hodnocení k tomu, že se u hry zobrazuje pět hvězd. A co jiného (krom pěnež hehe) nás potěší než nadšení hráči:)

 

Příště popíšu co dělat, když se hra objeví na warezu.

Tags: , ,


Zanechat komentář